poniedziałek, 2 sierpnia 2010

INCEPCJA / Inception - Character Trailer PL_HD



Sroda z Orange-)))
http://www.tvn24.pl/-1,1667564,0,1,di-caprio-zawladnal-snami-i-widzami,wiadomosc.html

Mężczyzn od chłopców odróżnia cena ich zabawek, Orson Welles powtarzał natomiast, że kino jest najwspanialszą elektryczną zabawką, jaką kiedykolwiek podarowano ludzkości. Mając szesnaście lat Christopher Nolan fascynował się zagadnieniem "świadomego śnienia", a scenariusz "Incepcji" napisał około dekady temu.

Recenzja tutaj; http://film.interia.pl/recenzje/news/nic-nie-jest-prawdziwe-wszystko-jest-dozwolone,1512682,6290

Jeszcze zanim film pojawił się w kinach czułam, że mi się spodoba, jednak nie sądziłam, że aż tak. Na chwilę obecną "Incepcja" jest dla mnie filmem roku, co więcej zaliczam ją do ścisłej czołówki moich ulubionych filmów. Do kina poszłam dwukrotnie. Za pierwszym razem wyszłam zachwycona, za drugim totalnie zauroczona. Tematyka snów, którą lubiłam od dawna, jeszcze bardziej mnie zafascynowała. Niezwykły klimat, który udało się zbudować przy pomocy wgniatających w fotel zdjęć i idealnie dopasowanej do obrazu muzyki, zapadł mi głęboko w pamięć. Dzięki świetnej grze aktorskiej bardzo zżyłam się z bohaterami, podobały mi się również dialogi.

Wiem, że zdania są podzielone i że są ludzie, którym najnowszy obraz Nolana nie przypadł do gustu. Szanuję ich opinie i nie mam zamiaru z nimi walczyć tłumacząc, że widocznie nie ogarnęli złożonej wizji reżysera. Skoro im się nie podobało, to znaczy, że wolą inny rodzaj filmów, albo znają się na kinie lepiej niż ja. Być może podchodzę do filmów zbyt mało krytycznie, ale wyznacznikiem tego, czy film był dobry są dla mnie moje emocje, a dzięki "Incepcji" przeżyłam coś wyjątkowego. Miałam wrażenie, że choć siedzę w kinowym fotelu jestem członkiem zespołu. Odczuwałam rzeczywistą radość i rzeczywisty smutek. Nie znalazłam niczego, co powstrzymałoby mnie przed wystawieniem filmowi oceny 10/10.

1 komentarz:

Mała Mi pisze...

Mam zamiar wybrać się jutro :) jeśli wszystko wypali pewnie będę się zachwycać :) oby! Rozumiem, że Tobie się podobało? :)