piątek, 26 lutego 2010

Lektur cd.


W ramach rozrywki - nawet mi sie podobalo....
href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIxGWjcra6YiM1FAKbSIGwwRReVGjaF1dlo1r7sFLerOqGAec9mc-SNgDhs7FKTigqKJKRPuYmKFk_KC-rS6GGnrJGygOXv-usp-U2UYvUTcT0cEYgxdKmttftJsUCPRBVT_8V_tDzro4/s1600-h/Bez+tytu%C5%82u.bmp">


Coelho, który podbił serca czytelników "Alchemikiem" i "Pielgrzymem" przygotował dla nas kolejną duchową ucztę.


Paulo Coelho jest pisarzem, który zdobył już uznanie wielu milionów czytelników. Ludzie pragnący oderwać się od rzeczywistości, spojrzeć na swe życie z innej perspektywy wybierają Coelho za przewodnika. To właśnie on ma być tym, kto naciśnie na taśmie naszego życia guzik “Pauza”. Dzięki swoim książkom, pełnym nauk i refleksji zachęca do zastanowienia się nad sensem i celem życia każdego z nas.

Zafascynowany bogatą treścią “Alchemika” i “Pielgrzyma” sięgnąłem tym razem po wydany nie tak dawno zbiór myśli i refleksji “Być jak płynąca rzeka...” Paulo Coelho zawarł w nim kilkadziesiąt krótkich historii. Część z nich jest prywatnymi spostrzeżeniami, interpretacjami wielu sytuacji życia codziennego, pozostałe zaś zasłyszanymi podczas podróży legendami i podaniami.

Książka wywarła na mnie duże wrażenie. To niewiarygodne, ale naprawdę zmieniła pewne aspekty mojego życia. Może to banalne, o czym piszę w tej recenzji, ale rzeczywiście czuję, że na pewne sprawy patrzę z dystansem i do niektórych rzeczy przestałem przywiązywać wagę. Tak jak po lekturze “Pielgrzyma” - zacząłem wtedy praktykować ćwiczenie, polegające na próbie postrzegania świata podczas dwukrotnie wolniejszych spacerów. Miało ono udowodnić, że człowiek dostrzega wtedy więcej szczegółów, niż podczas spaceru w normalnym tempie. Tak też się stało. Podążając codzienną trasą, zauważyłem wiele nowych miejsc oraz zjawisk. Odkrywałem piękno na nowo.


Wracając do książki “Być jak płynąca rzeka...” I ta lektura sprawiła, że odkrywam na nowo swe życie. Coelho pokazuje nam, że każde wydarzenie w naszym życiu ma jakiś głębszy sens, odzwierciedla nasz system wartości i cechy charakteru. Gorąco polecam tą pozycję wydawniczą; szczególnie tym, którzy poszukują ciekawego prezentu dla najbliższych. Sam dostałem tą książkę od kuzyna z okazji moich 18-tych urodzin i jestem bardzo za nią
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/8222_byc_jak_plynaca_rzeka_8221_recenzja_bardzo_subiektywna_4158.html

A to juz w ramach odmóżdżenia - chyba nie wezmę wiecej do reki Chmielewskiej...stanowczo wolę dawnijsza twórczosć...

Brak komentarzy: