czwartek, 17 września 2009

Osho

MAPY ŚWIADOMOŚCI Osho

Całe poszukiwanie prawdy można podzielić na cztery etapy. Chcę, abyś zgłębił te cztery etapy, gdyż albo jesteś na którymś z nich albo przechodzisz z jednego etapu do innego. Dżungla - las - ogród - dom. Ja mogę dać ci mapę, ale ty sam musisz iść, podróżować i wędrować. Pamiętaj: moja mapa jest tylko moja i nie może być twoją. Może dać ci kilka podpowiedzi, wskazówek, ale nie może być twoją mapą, gdyż jesteś totalnie innym człowiekiem. Jesteś tak niepowtarzalny, że niczyja mapa nie może być twoja.Owszem, zrozumiawszy moją mapę staniesz się świadomy wielu rzeczy o sobie, ale twoim zadaniem nie jest iść za mną na oślep, bo staniesz się pseudo-człowiekiem. Słuchaj mnie, moich słów, ciszy i istnienia. Próbuj zrozumieć to, co tu się dzieje, a potem sam podejmuj decyzje. Nie zrzucaj odpowiedzialności na nikogo. Taka jest droga wzrastania.

Brak komentarzy: