czwartek, 16 czerwca 2011

Synchroniczność/seredypność/życie po prostu


Jakis czas temu czytałam ten artykuł: http://zwierciadlo.pl/magazyn-sens1?tytul=zaufaj-aureliuszowi&strona=1 - potem zagłębiłam się w "Rozmyslania" Marka Aureliusza http://minos-minal-omfalos.blogspot.com/2010/11/uwaga.html , zainteresowałam minimalizmem,jakis czas temu napisałam, że mam coraz większą zgodę na siebie aż wczoraj trafiłam na spotkanie Karmika filozoficznego w Dobrej karmie pt." Życie jako sekretna praktyka " i stwiedzam, że nie ma przypadków... i chyba czas zmienić nazwę bloga zgodnie z dewizą ww.

To, czego pożądanie lub unikanie napawa cię niepokojem, nie idzie ku tobie, ale ty jakbyś szedł ku niemu. A więc sąd twój o nim niech milczy, a i ono pozostanie na swym miejscu w spokoju, a nikt cię nie zobaczy ani w pożądaniu, ani w ucieczce od tego.

Jakże to jasno uderza, że żadne inne położenie życiowe nie jest tak odpowiednie do filozofowania jak to właśnie, w którym się teraz znajdujesz.

Przyzwyczajaj się do tego, abyś przy wszystkim, co kto robi, pytał- o ile można- w duszy swej: do czego on tym zmierza? A zacznij od siebie samego i siebie samego najpierw badaj.

Brak komentarzy: